V nakupovalni košarici nimate nobenega izdelka.

 

Neprespane mamice, ta zapis je za vas!

Kako pa kaj spite? To je verjetno eno izmed najpogostejših vprašanj, ki jih prejmejo novopečeni starši. Ob tem pa se jih večina verjetno počuti nekoliko nelagodno.

Prvo leto z novorojenčkom je pestro, čustveno ter najlepše obdobje, a hkrati tudi zelo naporno. S takimi in drugačnimi vprašanji ter nasveti o spanju dojenčka nismo v nobeno oporo mamici, ampak ji povzročimo le še dodatno skrb in nejevoljo. V današnji družbi, ki je vedno bolj nagnjena k tekmovalnosti, primerjanju, stremenju k popolnosti in doseganju nerealnih pričakovanj, je prespana noč pri dojenčkih vsekakor ena izmed teh. Kako to, da vaš še ne prespi cele noči? Zakaj ne prespi že vsaj 6 ur v kosu? Še vedno ne zaspi in se ne pomiri sam? Nekaj delate narobe.

Dovolite nam, da vam povemo, da ne delate prav nič narobe, saj je povsem normalno in naravno, da se novorojenčki ter dojenčki zbujajo čez noč, saj vas še potrebujejo. Zmotno je tudi prepričanje, da jih razvajate, če jih ne pustite zaspati same ali še huje, zaspati v joku in obupu. Zaupajte sebi, svojim občutkom in se ne zanašajte slepo na teorije v knjigah, na tabele in dobronamerne nasvete okolice. Vedite, da so si otroci različni, so unikatni, zato je pomembno da se ne obremenjujete z drugimi in  splošnimi normami.

Zavedajte se, da niste edina, katere otrok še ni imel prespane noči. Prav tako niste edina, ki ob večerni rutini uspava otroka, dokler ta ne zaspi. Iluzorno je prepričanje, da imajo ostale mamice vse pod nadzorom ter da je pri njih vse popolno.

Dobro vam gre, v rokah držite vaš zakladek, ki potrebuje vas in vašo ljubezen, dajajte mu jo brez slabe vesti in zadržkov. Zato vam na tem mestu toplo polagamo na srce - vi ste najboljša mama vašemu dojenčku. Ne glede na to, ali ga dojite, ali uporabljate adaptirano mleko. Ali uvajate hrano po BLW metodi, ali ga hranite s kašicami. Ali spi z vama v postelji, ali v svoji sobi (v obeh primerih morate obvezno poskrbeti za varno okolje spanja). Ali uporablja dudo, ali ne. Najboljša mama ste, ne glede na to, ali imate strogo večerno rutino, ali poslušate bioritem vašega otroka. Ali se držite Montessori vzgoje, ali pa delate po občutku. In nenazadnje, najboljša mama ste, ne glede na to, ali spi vaš dojenček celo noč, ali pa vas še vedno zbuja. Pomembno je, da prisluhnete potrebam svojega otroka in mu nudite najboljše po svojih močeh. Hkrati pa ne smete imeti zadržkov pri iskanju pomoči – obrnite se na izkušeno prijateljico, vašo mamo ter za zahtevnejše dileme na svojega pediatra.

Kljub temu pa je prvo leto naporno, saj je otrok popolnoma odvisen od vas. Potrebuje vašo 100% pozornost in je zato normalno, da se na trenutke počutite izčrpane, na točki preloma, kot da ne boste zmogle niti dneva več. Ampak zapomnite si - vse mine in velikokrat so ta težja obdobja le začasna. V kolikor pa je vaša utrujenost že kronična, ste tako neprespani, da težko normalno funkcionirate čez dan in le čakate trenutek, ko gre vaš dojenček spat, med nočnimi bujenji pa se počutite mentalno na robu, … takrat morate nekaj ukreniti. Poskrbite zase, vzemite si uro odklopa in naredite nekaj, kar vam napolni baterije, po potrebi pa poiščite tudi strokovno pomoč. Spalnih navad vašega dojenčka ne morete spremeniti iz danes na jutri, prespana noč bo tako prišla takrat, ko bo za to pripravljen vaš malček. To pa še ne pomeni, da ne morete pomagati njemu in sebi, da bi se ponoči manjkrat zbudili in prespali več ur v kosu. Razumljivo je, če želite nekaj ukreniti in preizkusiti nove načine za boljši spanec. Nič pa ni narobe tudi v primeru, če vas to ne moti ter nimate potrebe po iskanju rešitev. Dokler dojenčki spijo v varnem okolju, so zdravi, deležni ljubezni in ne zaspijo v joku ter obupu, je vse v redu.

Zaupali vam bomo preverjene in varne nasvete, kako izboljšati spanje vašega dojenčka. Preberite in ne vzemite vsega za zlato pravilo. Od spodaj naštetega uporabite tiste nasvete, ki vam najbolje ustrezajo. Verjamemo, da vam kaj od predstavljenega lahko pomaga do boljšega spanja:

1. Varno in udobno spanje

Ne glede na to, kako utrujeni ste in kako si želite spanja, poskrbite, da je otrokova varnost na prvem mestu. Za varno spanje morete poskrbeti v vseh primerih – če otrok spi z vami v postelji, v svoji zibelki ali v svoji sobi. Poskrbite za trdo in ravno ležišče, dojenčki naj nimajo vzglavja. Pokrijte jih do ramen in pazite, da jim ne prekrijete glave. Poskrbite za primerno temperaturo zraka, odlagajte jih na bok, itd. Svetujemo vam, da si na to temo poiščete še dodatne informacije.

Poleg tega pa pred spanjem vedno poskrbite, da ima dojenček čisto plenico, je sit, ima udobno obleko, da mu ni prevroče ali hladno - brez teh osnov namreč tudi vse drugo ne bo delovalo.

2. Večerna rutina

Vsekakor že večkrat slišana in opevana moč nočne rutine. Pa ima res tako moč? Ja! Dojenčki se ob rutini počutijo varno, vedo kaj sledi in zato se tudi lažje umirijo in pripravijo na sosledje dogodkov. Vendar tu ni zlatega pravila, kakšno večerno rutino izbrati, kdaj in kaj točno narediti. Izberite rutino, ki ustreza vašemu dojenčku in vaši družinski dinamiki. Vsekakor pa vam svetujemo, da se izogibate nekaterim stvarem. Dojenčki oz. malčki naj zvečer ne bodo izpostavljeni televizijskim ekranom, saj jih svetloba ekrana dokazano stimulira in se nato težje umirijo. Večerja naj bo lahka, izogibajte se tudi sladkorju, saj deluje kot poživilo. Zadnja ura pred spanjem naj bo umirjena, svetloba naj bo blaga in glasba pomirjujoča. Največkrat so del večerne rutine naslednji elementi: večerja, kopanje, pižama, spalna vreča, branje pravljice, ninica, umirjena glasba in temna soba. Vse te elemente bo dojenček/malček poznal in povezal z nočnim spanjem, tako se bo tudi lažje umiril in zaspal. Večerna rutina blagodejno vpliva na boljši in daljši spanec pri večini otrok, zato jo je vredno preizkusiti. Vendar še enkrat - vsak otrok je unikaten (kot tudi odrasli), nekaterim rutina zelo ugaja in se ob njej odlično počutijo, drugim pa rutina nič ne pomeni oz. jih celo omejuje. Zato opazujte vašega otroka in se mu prilagajajte, vendar poskušajte z večerno rutino vsaj en teden, preden obupate in se odločite, da za vas to ne deluje.

3. Četrto trimesečje

Veliko strokovnjakov trdi, da so prvi trije meseci v resnici četrto trimesečje nosečnosti. Idealno bi bilo, če bi lahko dojenčki preživeli v mamini maternici še tri mesece, vendar iz očitnih razlogov seveda to ni mogoče. Prve tri mesece se dojenčki šele privajajo na življenje izven maternice.  Zato jim dajmo ta čas, ne zahtevajmo preveč od njih in od sebe. Iz mirnega zavetja maternice so kar naenkrat deležni na stotine najrazličnejših dražljajev. Nenadoma je postelja prevelika in preveč mirna v primerjavi z utesnjeno maternico, ki se premika. Tišina ni poznana, saj je dojenček v maternici neprestano slišal vaš utrip. Prav tako novorojenček po rojstvu prvič občuti lakoto, mraz, itd. Da bo dojenček lažje in dlje spal, mu lahko pričaramo podobne pogoje kot v maternici. Pomaga predvsem beli šum - gre za podoben zvok, kot v maternici, ki je dojenčkom še kako znan in jih zelo hitro pomiri ter uspava. V maternici so bili utesnjeni in skoraj vedno v premikanju. Zato se veliko lažje pomirijo in zaspijo v naročjih, gnezdecih ali manjših zibelkah, kjer nimajo preveč praznega prostora okoli sebe. Uspavajo jih tudi nežni tresljaji in rahlo zibanje - v naročju, vozičku, v avtu med vožnjo, itd. Vendar bodite pozorni, dojenčka ne smemo nikoli močno tresti, saj je to lahko zelo nevarno. Poskusite tudi z dudo, saj sesanje zelo pomiri in uspava dojenčke. V kolikor ne želite, da bi dojenček postal odvisen od dude, vam svetujemo, da jo uporabljate le pri spanju in jo nato postopoma ukinjate, ko je malo večji. Izogibajte se temu, da vsak jok poskušate utišati z dudo, saj je jok komunikacija otroka z vami in v tem primeru deluje duda kot utišanje otroka.

4. Po dnevu se noč pozna

To še kako velja tudi za dojenčke in otroke. Vse, kar počnemo čez dan, bo vplivalo tudi na kakovost nočnega spanja. Prvo pravilo je, da greste vsaj enkrat na dan z dojenčkom na sprehod. Ne glede na vreme in pogoje, verjemite, da bo že pol ure svežega zraka pripomoglo k boljšemu počutju. Predvsem izkoristite vsak sončni dan in sebi ter dojenčku privoščite nekaj sončnih žarkov. Čez dan bodite z dojenčkom kar se da aktivni in ob tem ne izpuščajte dnevnih  počitkov. Veliko staršev meni, da v kolikor bo dojenček čez dan manj spal ali bo šel kasneje spati, bo tako zvečer dlje spal. Zgodi se ravno obratno. V kolikor poskušamo uspavati prekomerno utrujenega otroka, je le-to oteženo in traja veliko dlje, poleg tega pa je zaradi preutrujenosti tudi spanec slabši, kar pomeni več zbujanj ponoči. Vendar pa hkrati ne pustite, da bi otrok čez dan spal preveč. Seveda se urnika ni potrebno držati do minute natančno, vendar če spi veliko več kot običajno in je drugače zdrav, ga je priporočeno nežno zbuditi.

5. Razlikovanje dneva in noči

Po enem mesecu lahko pričnete s postopnim učenjem razlikovanja dneva in noči. Tako pomagamo dojenčku, da začne počasi dojemati, da ponoči spimo dlje in trdno, podnevi pa smo aktivni in so dremeži krajši. Dnevni počitki naj tako ne bodo v zatemnjenih in tihih prostorih. Čez dan naj dojenček spi v dnevni sobi, na svetlem, v vozičku, itd. Nočno spanje pa naj bo vedno v istem prostoru po uveljavljeni nočni rutini. Kadar se dojenček čez noč zbudi, ga nazaj uspavamo, šepetamo, ne prižigamo močnih luči, se ne začnemo z njim pogovarjati ali igrati in ne odhajamo z njim v drugo sobo pred televizijo.

6. Primerno spalno okolje

V kolikor ste se odločili, da bo dojenček spal večino časa ali v celoti v svoji zibelki, vam priporočamo, da le-tej namenite nekaj pozornosti, saj lahko le-ta še kako vpliva na kakovost spanca. Naša izbira je otroška posteljica 4moms MamaRoo Sleep, saj ima vse lastnosti za varen in daljši spanec. Ima čvrsto in ravno ležišče, posnema naravno gibanje staršev (5 edinstvenih gibov), možnost predvajanja belega šuma ter še veliko več lastnosti, ki pomagajo dojenčku do daljšega in boljšega spaca. Več o posteljici 4moms MamaRoo Sleep, si lahko preberete tukaj.

Predstavili smo vam nekaj osnovnih nasvetov, ki preverjeno pomagajo veliko staršem pri boljšem spanju dojenčkov. Kot smo že omenili, to niso zlata pravila. Vi uporabite tisto, za kar mislite, da bi lahko delovalo za vas in ob čemer se počutite prijetno. Poslušajte sebe in svojega dojenčka, zaupajte si in vedite da vama gre odlično, ne glede na to, kaj boste poskusili in kaj bo za vas delovalo ali ne.

Instagram

5€ Popusta

Naročite se na naše novičke in poleg uporabnih nasvetov in eksluzivnih ponudb prejmite tudi kupon za 5€ popusta ob prvem naročilu. Prijavi se in prihrani.

Kupon je unovčljiv ob nakupu nad 50€.

Da bo naš odnos zakonit in zgrajen na zaupanju vas prosimo, da nam dovolite spodnje možnosti obdelave podatkov. Obvestila o ugodnostih in nagradnih igrah Posredovanje vašega e-naslova Facebooku in Googlu Označi vse